måndag 21 maj 2007

Klassiska NFV citat

"Hej tjolahoppsansa. Lingonskogen blommar av feta svanar."
Från KingKong i Venedig (KKIV). Uttalad under utbygget på Conny's föräldrars hus.

"Majblomma skall du ha, Majblomma! Majblomma!"
Från ?. Uttalat av en galen majblomme försäljare (Henke) som hugger ner köparen (Stefan) i sin försäljnings iver.

"Det måste vara lika farligt som en kärnvapenrooboottt"??
Från Kingkong i Venedig. Uttalat av ? (Göran)

"Det är du som är den hemlige överbefälhavaren!" Från Blackmail. Uttalat av John Steenson (Anders) till sin fru (Anna) i filmens slutminuter.

"Olle var den enda som visste var tavlan var!"
Från KKIV. Uttalat av Henke

"I love a cow I don´t know how, but it´s nice!"
sång från KKIV.

"Oj, jag tappade boken!"
Från KKIV. Uttalat av Janne som vill se på snygga ben!

"I wan´t Russia, Russia in my heart!"
Från Otto the King.Uttalat av "Hitler", spelad av en kille som hette Sven

"Ett steg till o jag knäcker nacken!"
Från Natten 2.

"Varför ska hon skjutas? Hon är ju terrorist..."
Från Förhöret. Uttalat av Jan och Henrik


"Darra jord - dina dagar är räknade!" samt "Tyst - Jag vet PRECIS vad jag gör!"
Från "Tremble Earth". Uttalat av Thiorags orättmätiga härkarinna (Anna) när hon står i berift att anfalla jorden. Vilken tur att Conny och Helene lyckas fixa biffen :-)

Tack Conny, Lennart och Christina för era bidrag - fler minnen pleeeaase!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Olle var den enda som visste var tavlan var! Henke i KKIV

I love a cow I don´t know how, but it´s nice! sång från KKIV

Oj, jag tappade boken! Janne som vill se på snygga ben! KKIV

I wan´t Russia, Russia in my heart! sagt av "Hitler" från Otto the King

Ett steg till o jag knäcker nacken! Natten 2

Anonym sa...

Hitler spelades av en kille som heter Sven.